گروه های خبری
اخبار کلینیک
( جاری: 2 | بایگانی: 1)
اخبار صنایع
( جاری: 21 | بایگانی: 22)
اخبار حوزه انرژی
( جاری: 3 | بایگانی: 1)
اخبار آموزشی
( جاری: 7 | بایگانی: 28)
اخبار حوزه فناوری اطلاعات
( جاری: 1 | بایگانی: 0)
اخبار حوزه بازرگانی
( جاری: 4 | بایگانی: 12)
تسهیلات واحدهای صنعتی
( جاری: 5 | بایگانی: 0)
فروش واحد صنعتي
( جاری: 1 | بایگانی: 2)
اخبار مركز
( جاری: 10 | بایگانی: 28)

جستجو
 
www yazdbtsc.ir


آمار سایت
 » شروع سایت: دی 1389
 » در حال بازدید: 4 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 70 نفر
 » بازدید امروز: 154 مرتبه
 » بازدید دیروز: 86 مرتبه
 » کل بازدید: 380856 مرتبه
 » میانگین: 183 بازدید در روز

 

اهداف

 طبقه بندي و اولويت بندي صنايع
شناسائي بسته هاي سرويس قابل ارائه به صنايع
اولويت بندي سرويسهاي قابل ارائه
تدوين روشهاي ارايه خدمات در دپارتمان
بررسي ظرفيتها و توانائي هاي سازمانها
شناسائي مشاورين حقيقي و حقوقي
تدوين شاخصهاي اعتبار سنجي مشاورين
تشكيل پرونده و ارزيابي مشاورين
جلب همكاري مشاورين اعتبار ساز و معرفي طراحي و برنامه ريزي  بر دوره هاي آموزشي
طراحي و برنامه ريزي و نظارت بر نشست مديران
طراحي و برنامه ريزي و نظارت بر پنل هاي تخصصي
 

 

بسته هاي سرويس قابل ارائه به صنايع

  1. تخقيقات بازاريابي
  2. مديريت شبكه هاي توزيع مويرگي و صنعتي
  3. برنامه ريزي استراتژيك بازاريابي
  4. بازاريابي بين المللي
  5. تبليغات و اطلاع رساني
  6. آموزش نيروي انساني
  7. حضور در نمايشگاه هاي داخلي و بين المللي
  8. طراحي سازمان فروش و بازاريابي

 

بازاریابی در یک محیط اقتصادی بی رونق

اینکه اعتقاد داشته باشید اقتصاد درحال رکود است یانه ، بیشتر به این بستگی دارد که تحت تاثیر سخنان چه کسی باشید و یا اینکه اوضاع موجود ا قتصادی تا چه اندازه مستقیما" برکسب و کارتان اثر گذاشته باشد.اگر اوضاع راکد اقتصادی شما را به پعنوان صاحب یک کسب و کار نگران می کند، بهتر است یک برنامه بازاریابی و فروش تهاجمی را تدارک ببینید.

اگر همیشه کالا و خدمات شما متناسب با نیاز مشتریان و درجهت مرتفع نمودن آن باشد، مطمئنا" درشرایط رکود اقتصادی درمقایسه با دیگران ازگردش بالنسبه بهتری برخوردار خواهد بود،زیرا فروش آنچه که به کالا یا خدمات لوکس شهرت دارد در چنین شرایطی به حداقل می رسد.
درچنین شرایطی، اگر کالا یا خدمات شما به عنوان یک ضرورت شناخته نشود، آنگاه بایستی تلاش نمائید تا آنجا که می توانید این ضرورت و اهمیت را برای مشتریان و مخاطبین خود توجیه و تفهیم نمائید. در این حالت بایستی یک مسئله را حل کنید، باید مرتفع نمودن نیاز مشتری با قیمتی بسیار رقابتی را سر لوحه کار خود قرار داده و سعی نمائید صرفا برپرداخت هزینه های اثر بخش به عنوان راه کاری برای صرفه جوئی متمرکز شوید.

همچنین بایستی با راه اندازی یک برنامه بازاریابی از نظرات مشتری و نحوه رفتار وی با خبر بوده تا بتوانید به اقدامی مناسب دست بزنید. جاروجنجال و هیاهوی تبلیغاتی و تکرارویژگیهای محصول یا خدمات تان جز هزینه های اضافی حاصلی برایتان نخواهد داشت.باید خود و سازمان تان را تامین کننده چیزی کنید که مشتریان نیازمند آن هستند.این بدان معنی است که باید با هر وسیله ممکن از پرسشنامه،صندوق پیشنهادات و انتقادات،ارسال نامه یا پست الکترونیک،مصاحبه حضوری وتلفنی ویا .....  در یک ارتباط مستمر از نظرات مشتریان و آنچه بدنبال آن هستند با خبر باشید تا بتوانید بموقع  عکس العمل متناسب داشته باشید.

درشرایط رکود اقتصادی، برنامه بازاریابی خود را برمعرفی کالا و حتی اطلاع رسانی و تبلیغات در مورد ویژگیهای آن به مشتریان متمرکز ننمائید.درعوض به فکر دو ویژگی فوق یعنی رفع نیاز مشتری و قیمت رقابتی باشید.از همه مهمتر اینکه به هر حال لازم است  که ارتباط خود را همانطور که در بالا بدان اشاره شد با مشتریان موجود حفظ کنید، زیرا پس از این رکود،همین  دسته از مشتریان هستند که دوباره مخاطبین پروپا قرص شما خواهند بود.

علاوه بر اینها میتوانید درچنین موقعیت هائی به فعالیتهای صنفی بخصوص فعالیتهائی که نیازمند صرف هزینه نمی باشد و مرتفع نمودن مسائلی که در حوزه منافع مشترک گروهی برایتان حادث شده بود بپردازید. زیرا اینگونه اقدامات که خود از تکنیکهای بازاریابی بوده، اگرچه به غلط ولی در شرایط اوج و شلوغی کار، معمولا امکان پذیر نیست.
در شرایط بد اقتصادی ، مردم عموما به دنبال بهانه ای برای شادی می گردند.از خلاقیت های خود استفاده نمائید و عرضه کالا و خدمات خود را با شادی عجین نموده، لبخند را بر لب مشتریان خود بنشانید. فراموش نکنید که شما نه تنها می خواهید نیاز مردم را برآورده کنید، بلکه آنان برای خرید از شما  بایستی دلایل محکمی داشته باشند.

 

تعریف مشتری و انواع آن:

در فرهنگ و ادب پارسی مفهوم «مشتری» مترادف با «خریدار» است و در مباحث مربوط به بازاریابی و فروش، مشتری به مخاطبانی گفته می‌شود که توانایی و استعداد خرید کالا و یا خدمتی را داشته باشند. در این تعریف «توانایی» یعنی امکان پرداخت وجه و «استعداد» به مفهوم درک و شناخت مزیت‌های کالا و خدمتی که موجب تامین بخشی از نیازهای مخاطب می‌‌شود، به کار گرفته شده است. بنابراین، تبدیل یک مخاطب به مشتری هنگامی محقق خواهد شد که عناصر توانایی و استعداد به صورت توأم در وی بروز کند تا عمل «خرید» انجام پذیرد. برخورداری از توانایی بدون داشتن استعداد شناسایی کالای مورد نظر و یا بالعکس داشتن استعداد خرید ولی فاقد توانایی پرداخت، امکان شکل‌گیری فرآیند خرید را میسر نمی‌سازد.

انواع مشتری:

تقسیم‌بندی مشتری به لحاظ نحوهِ حضور وی در فرآیند خرید به شکل‌های زیر انجام می‌شود:

  • مشتری حقیقی:

به افرادی که با ماهیت فردی و حقیقی خود در فرآیند خرید شرکت می‌کنند مشتری حقیقی گفته می‌شود، مانند بسیاری از خریدهای روزانه که افراد حقیقی انجام می‌دهند.

  • مشتری حقوقی:

به شرکت‌ها، سازمان‌ها، نهادها و بنگاه‌های اقتصادی که در چارچوب شخصیت‌های حقوقی در فرآیند خرید شرکت می‌کنند، مشتری حقوقی گفته می‌شود، مانند خریدهایی که وزارت‌خانه‌ها، موسسات و شرکت‌ها انجام می‌دهند.

  • مشتری سازمانی:

مشتری از دیدگاه سازمان تولید‌کننده کالا یا عرضه‌کننده خدمات نیز به دو قسمت درون‌سازمانی و برون‌سازمانی تقسیم‌بندی شده است. بدین ترتیب که در زنجیره‌های تولیدی و خدماتی، مشتریان کسانی هستند که نتیجهِ کار، معطوف به ایشان است. مثلاً در خط تولید خودرو، واحد مونتاژکننده، مشتری سازنده قطعه است. این‌گونه مشتریان را مشتری درون‌سازمانی می‌گویند. در همین سازمان، مصرف‌کنندهِ خودرو، مشتری برون‌سازمانی است.

  • مشتری جغرافیایی:

تقسیم‌بندی دیگری که برای مشتری مطرح شده است، مربوط به محدوده جغرافیایی است، بدین ترتیب که مشتری موجود در یک محدوده جغرافیایی (محله، منطقه، شهر، کشور) مشتری داخلی و خارج از محدوده جغرافیایی مورد نظر مورد نظر، «مشتری خارجی» نام دارد.

 

 

 

 

 

 
© تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شرکت شهرکهای صنعتی یزد میباشد.
[ طراحی و پشتیبانی : گروه دیبا   -   Powered By : DCMS 2.3.3 ]